onsdag 21 oktober 2009

Och så var det dags att avsluta det här

Frustration. Det går inte bra på jobbet. Det går rätt dåligt på jobbet, nej nu ljög jag det går bra med jobbet men alfa-folket på glouchester place 89 flat 17 gör mitt liv surt och aningen ångestfyllt.
I måndags följde X med för att hämta barnet och utan att överdriva så blev dom bästa vänner på två sekunder och jag har aldrig sett barnet le, skratta och peppa så mycket.
X följde med hem och vi drack te, skrev matlista och gick alla tre hand i hand och köpte mat, vi såg ut som en regelrätt kärnfamilj köpandes ingridienser till kvällens måltid.
Kom hem, x gjorde maten, jag umgicks med barnet och Alfa kom hem, smått stressad över denna man som stod och gjorde mat i hennes kök, X presenterade sig felfritt och var inte för mycket och inte för lite utan helt lagom, sig själv. Alfa kom hem rätt sent då felix gått i sängs och jag och min X satt och pratade. Alfa börjar diska om disken X redan gjort, 5 ggr bättre än vad alfa någonsin lyckats med, för sakens skull. Vad vet jag, varför gjorde hon så? X blev stött.
Drama.
Detta tycktes inte om.
På tisdag när jag plockat upp barnet och var på väg hem var det dött på puben och X jobbade och hade erbjudit oss varmchoklad. Jag rådfrågade barnet som blev helt lyrisk över att få träffa X igen, vi tog oss dit, umgicks, gjorde läxor. gjorde läxor. gjorde läxor. vi gör inte läxor, för att det inte går att göra läxor, det är ett stort nej att göra läxor med mig, men med puben, varmachokladen och X så gjorde vi läxor, mycket läxor. Drack upp, gick hem och barnet var otroligt nöjd.
Likaså jag.
Likaså X.
Drama.
Barn ska ju inte vara på en pub, en tom pub med sin nanny och arbetande pojkvän, drickandes choklad, spetsad med mer choklad och göra sina läxor.
No, no, no. Big no no.
Jag blir förkrossad då så många problem löst sig på sista tiden, bara det att dom gillar varandra och att X är otroligt bra med honom och gör båda våra liv lättare.
Men mannen är inte välkommen i lägenheten, 100% fokus på barnet är vad jag ska ha när jag jobbar, jag jobbar nu, jag sitter och lyssnar på musik och bloggar. Jag jobbar. 100% fokus.

Och så var det dags att avsluta det här

/Angst Nanny.A

3 kommentarer:

  1. I bet yo ass, Alfa feels intimidated when forced to share space with any male. even child-male, du tar ju hand om den delen

    SvaraRadera
  2. Blir så arg när jag tänker på det att jag spricker, dumma människor för mig skogstokig! Men vill A göra sitt liv ännu mer pissigt så låt henne. Hur kan man någonsin välja bort nya intryck, kärlek och variation med ett gäng förlegade fördommar. Blir lätt mordisk när jag tänker närmare på det hela! Rings på en stund!
    Stora hårda kramar

    SvaraRadera
  3. men gud vilket litet mongo, 100%fokus på en unge? snacka om bortskämd attention seeker i så fall och det vill man inte vara som 20 år, vilken han förhoppningsvis inte blir. vi behöver inte en till darin

    SvaraRadera