tisdag 22 september 2009

Kära dagbok 23/09

Låt mig berätta om Amandas kommande år och kommande leverne, låt mig lära er hur det ska levas.

I London blir jag kvar några månader, för att jag gillar London och för att tror att jag kommer att trivas rätt snart.
Efter de månaderna känner jag mig både rikare och mer förvirrad till min hemkomst, landa i Stockholm och fundera över om det är staden att stanna i, med två systrar, underhållning och sysselsättning, jag ska slåss och kämpa för att inte falla dit. Jag ska ta flyget hem till Umeå och sucka över mitt val, gå i dvala men inte under en sådan lång period utan hastigt resa mig, hyra ett rum, som kommer att innebära låg kostnad och större frihet.
Jag ska ta hand om min övergivna pudel, längtande tvilling-pojkar, se till att dom inte ramlar och slår sig utan vaka över dom med mitt falköga för att samtidigt ta hand om deprimerade bortglömda vänner.
Planera nästa hundköp, nästa kattköp och nästa flygbiljett, antingen till sthlm och systrar eller malmö och Moa, 100% chans bådera.
I Umeå har man en tendens att gå sysslolös, tvärr är det så, därför ska jag vara jävligt nöjd med att veta vad det är jag ska göra och vad min sysselsättning är. Jag, Hannah och Emmy ska styra upp systerföretaget A&J, vilket kommer att innebära mycket jobb och till min fördel mest från skrivbordet. Jag kommer att flänga, bo i Hannahs lägenhet en vecka och jobba därifrån, ta ströjobb både i Umeå och Sthlm, lyssna på det här, flänga passivt men vara sysselsatt. Yes.

Och här kommer vi till peppen, Amanda kommer att vara så hemskt glad för att, Amanda kommer att jobba med Teres, Sara och Magnus, Amanda kommer att vända skivor frenetiskt i hopp om ett godkännande från Umeås klubbhärskare och till slut infektera Umeå-klubbarna med dibbesvett. Åh fin fina plan. Köpa mig ett par fina hörlurar, köpa mig rep-tid.

Mumma, ja fy fan. Där har ni det, Amandas kommande år. En kaka att se fram emot.
Oh yes, en choclate chip, walnut, honey, non stop, cranberry, lemon curd, caramel swirl, marsmellows, coconut, cocoa nibs satans kaka.
Ja fy fan, vad den ska smaka himmelskt.

4 kommentarer:

  1. världens bästa Manda och världens bästa plan! Helt vattentät!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Armand, jag gillar hur detta låter.

    SvaraRadera
  3. det här är ju bara orättvist, ge mig lite av dina framtida planer

    SvaraRadera