måndag 25 januari 2010

Hungry heart.

Och jag kolla på dessa snanzy pantsy bloggar/foton/TVprogram/tidsskrifter m.m. om mat.
Maaaaat, frukost, mellanmål, kakor och kaffe, bullbak, fika, lunch, te och frallor, fruktstund, middag, ost frosseri, espresso och choklad fantasier och kommer sedan fram till att människorna som skapar denna fantasi i mitt huvud, detta frågetecken om varför jag saknar detta just nu, vaför världen mobbar mig när jag står här fattig utan kök. Men, har nu kommit på att jag inte ska låta mig luras och tycka att något med mig och världen har gått fel pga min saknad av alla dessa mål och frosserier jag inte tar del av. Men, det riktiga men´et, vem fan har råd med mat. Mat kostar massor, jag tycker synd om mig själv för att jag inte får tillagas samma rätter som "solens mat" mannen får, varför inte dessa italienska urkvinnor lagar min mat, varför får jag tex inte njuta av zucchiniblommor fyllda med ekologiskt tillverkad ost av fem olika slag, tryffel och olivolja, varför!! Varför mamma!?
Denna hysteri startade när jag blev utan kök, utan kök blir vardag lätt missär, varför, för att, utan teet, mackan och middagen är man inte glad. Utan valet att få köpa svindyr ost och tofu blir man som ledsen efter ett tag. Så jag ska fortsätta sukta efter stekta zucchiniblommor och nybakat bröd, sluta tycka mig ha rätten till det, tjäna jävla massa pengar och fortsätta jakten på lägenhet.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar