torsdag 14 januari 2010

Don´t got time for education

Och London fortsätter vara London, vilken fröjd vilken halsbränna.
Jag förväntar mig inget annat än att London kommer att fortsätta vara en kär halsbränna, utan familj och vänner, utan föräldrahus, hund och norrland.
Men efter att kommit tillbaka från jul och nyårs utomlands vistelse känns saker och ting ändå rätt så rätt, Duke of Wellington är ett av de få jobben jag kan tänka mig sköta väl, med rastlöshet i rummet ovanför Dukes hjärta sitter jag och funderar, överdekorerar ytan på byrån som är det enda stället möjligt att göra det på, dekorera. Undviker den iskalla toaletten, äter de torrprodukter som går att ha i rummet utan kök och äter lite mer, för det är vad jag gör i tristess.
Och tro nu inte att det är en dålig tristess, med 48 timmars ledighet tills massor med jobb så tillbringade jag gårdagen till nyttigheter som NI nr, storstädning, tvätt, lunch och jobb/häng med syster. Och denna dag tänkte jag mig vara så hemskt lat, lyssnandes till Afternoon delight och Jenny Wilson, SVTplay med godis och bröd.

Lägenhetssökande är hett just nu i rummet ovanför Duke. Vi har hittat en lägenhet som båda föll rätt hemskt mycket för, där ligger koncentrationen just nu, Ikea flåsar i mitt öra, likaså storkok och övernattningar från främmande länder. Pynt. Det gör mig lite ont då det kommer att ta tid att få göra min helylle piffning av lägenheten, men allt är på väg, inget är skrivet på kontrakt men med böner så hoppas jag det ska funka, att det ska få bli Ikea rätt snart och att vänner ska kunna få börja leta efter flyg till Nanny.Britt och Mr.Milian. Gud.

Med allt detta, med egen lägenhet så kommer jag göra mer, jag kommer laga min mat, dekorera alla hörn och styra upp saker, fota alla bestyr och le lite mer, månne?

Sen kommer Moa förbi och har en romans, Maria, E&J, Mor och Far och Hannah har möjligheten att skeda.

Snart kommer det bilder från Umeå och Haga.
Don´t got time for education

/A

1 kommentar:

  1. Håller tummarna för HIUS! Då kommer jag. Och har en romans (själv?) Blir intressant att se hur det utvecklas.

    SvaraRadera