onsdag 25 november 2009

Hissmusik

Försöker försöker skriva men Pret´s hetsiga hissmusik förstör min skrivförmåga.
Så, sitter nu stum på Pret och äter min ologiska frukost, yoghurt, avokadosallad och svartkaffe.
Tänker på gamla goda tider då frukost var gratis, då frukost blev tristess och glädjs av att tristessen i att varje morgon veta att man ska ha frukost, man har frukost i köket väntandes, den tristessen är totalt bortblåst. Sådan lycka det kommer att bli att komma hem och äta frukost. Ja, varje morgon.

Snart vankas... man skulle kunna förvänta sig mig skriva jul men nej Umeå skriver jag med stort U.
Den tionde kommer jag hem, den tolfte kommer moa hem, den 15/16 far jag till sthlm, den 15 kommer max till sthlm, den nittonde kommer mor, far och hannah till sthlm och den tjugonde far Moström´s till Costa Rica.

Ja låt oss hoppa tillbaka ett par dar, Umeå. Mitt älskade Umeå där jag har gröna villan, TDAJ, min pudel, min stad, mor och far, frukost, sjukvård, vänner(notera vänner kommer efter frukost och sjukvård, men vad ska jag ta mig till, klarat mig utan vänner i många år, jag är en inte allt för kry men hungrig varelse) Umeå luft, mer vänner och festligheter. Mitt Umeå snart håller jag din hand!

Sen sthlm där en syster och en bror väntar ivrigt på lillesyster A. Gulligt.
Där fler vänner vankas, likaså familj, ingen luft, dock frukostar att glädjas åt, Maximilian vankas den 15=missförstånd, språksvårigheter, presentationer, köldchocker efter köldchocker, turistande och annat skönt. Ordentlig familjeintroduktion med julbord.

Sen Costa Rica och här blir det blankt, för jag vet inte riktigt vad som väntas, jag ser framför mig tarsier, chimpanser och regnskog. Surfning, hästridning och volley boll. Äh fyfan, såhär då.
Burade skelande apor, man klädd som svettigchimpans och två palmer. Blonderade pojkar som man inte är fullt säker på om dom gör sig rätt som surfare eller "Tom on Bo(ard)" filminspelning, jag ser framför mig en fin ridtur sittandes på en hästrygg i bikinitrosor, litt oskönt, man kan inte riktigt koppla bort sina skumpande lår och lätt ovårdade buske... Volley boll, vad finns det att dissa med volley boll, ja, kanske alla osköna spelare, hela gamet att hitta ett gäng som spelar, sitta vid sidan, le, för att sedan bli inbjuden till att spela. MM!

Sen New York. Det kommer att vara stressigt. Ja.

Sen London den 7 jan, hem till Max födelsedag, ska hets slänga ihop 7 sorters kakor och blåsa ballonger.
Puh.


/A

4 kommentarer:

  1. New York. Hälsar du tjejerna i SATC? Och köper en liten souvenirfrihetsgudinna till mig? Och besöker huset där pojkvännerna i FOTC hade sin fiktiva lägenhet?

    SvaraRadera
  2. det finns inga tarsiers i costa rica din noob

    SvaraRadera
  3. ARMAND vi kommer att samexistera i Umeå under hela två dagar! Detta måste vi ta fasta på. Det finns ingen chans för oss vanliga dödliga att möta Max-i-mil-i-anna?

    SvaraRadera
  4. Ah! det hade jag inte hort alls. Men gudarnas. Jag vill se ditt nya aldre ansikte. De sma sma faglarna. Ditt hem. Ett par kaffekoppar och vi ar i hamn. gudarnas.
    Om du inte ar i stlm sa blir det inge max i mil i anna, nej.

    SvaraRadera